Visa

У Visa з’явився конкурент: цифровий юань (e-CNY)

Протягом десятиліть Visa була ексклюзивним постачальником електронних платежів на найбільшому у світі спортивному заході. Проте на Іграх у Пекіні цього року Visa змушена розділити першість із новою цифровою валютою Китаю, e-CNY.

Відомо, що Китай знаходиться в авангарді цифрування платежів, завдяки популярним мобільним мережам Alipay і WeChat, яким керують китайські інтернет-гіганти Ant Group Co. та Tencent Holdings Ltd.

На попередніх Олімпійських іграх готівка та картки Visa були єдиними дозволеними формами оплати, хоча перші стали рідше використовуватися на спортивних об’єктах після Олімпійських ігор 2004 року в Афінах. Це взагалі вірно і на Олімпійських іграх 2022 року в Пекіні, коли Alipay, WeChat Pay та інші методи електронних платежів були заборонені в рамках ексклюзивності, гарантованої спонсорством Visa. Однак e-CNY є винятком.

Нагадаємо, що Олімпійські ігри 2022 року у Пекіні, головний політичний пріоритет лідера Сі Цзіньпіна, є найбільшим пілотним проєктом просування китайської цифрової валюти. Зимові ігри, що проводяться в строго контрольованому просторі, що ізолює спортсменів та десятки тисяч інших учасників змагань від решти країни, рекламувалися як своєрідна презентація і для e-CNY.

Китайський уряд заявляє, що всі точки продажу всередині цього обмеженого простору можуть приймати цифрові юані. Існують також банкомати, які дозволяють обмінювати іноземні банкноти на електронні юані, що зберігаються на фізичній карті, які можна використовувати для платежів.

Користувачі, які поповнюють великі суми в e-CNY, також можуть отримати безкоштовні гаджети, такі як пристрій, завантажений цифровою валютою. Вартість цифрового юаня така ж, як у китайських банкнот та монет.

Поки що неясно, чи це конфлікт із правами Visa на олімпійське спонсорство. Американська карткова мережа тривалий час була єдиним спонсором Олімпійських ігор у категорії платежів. Спонсори найвищого рівня зазвичай платять сотні мільйонів доларів кожні кілька чотирирічних ігрових циклів. Visa підписала свій останній контракт на продовження спонсорства у 2018 році, який діє до 2032 року.

Минулої п’ятниці у магазинах e-CNY було здійснено значно більше транзакцій, ніж через мережу Visa, у магазинах на стадіоні «Пташине гніздо», де проходила церемонія відкриття Олімпійських ігор у Пекіні. Деякі точки продажу також приймають платежі за допомогою мобільного додатка China UnionPay, що належить державі. «Visa знає, що Олімпійські ігри прийдуть та підуть, а Китай залишиться. Компанія не хоче опинитися у конфлікті з китайським урядом», – повідомив Рік Бертон, який був директором з маркетингу Олімпійського комітету США на літніх Олімпійських іграх 2008 року в Пекіні.

Стасенко Степан

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.